لیست اختراعات علیرضا حسینی
درگذشته نوازندگان تنبور در هنگام نواختن اين ساز نياز به ايجاد صداي بم كه از سازهايي كه مانند بربط استفاده ميكردند. در حالي كه ساز تنبور خود قابليت ايجاد اين صدا را دارا مي باشد لذا با تغييرات در طراحي و كاهش حجم و ضخامت صفحه ساز، تنبور نواز ميتواند صداي بم در ساز ايجاد نمايد. تقبل نمودن هزينه دوساز مجزاي تنبور ، بم تنبور و همچنين حمل و نقل آن براي نوازندگان همواره مشكل ساز است. لذا تلفيق دوساز با حجمي كمتر اين مشكلات را حل نموده و در افزايش فركانسهاي صوتي و افزايش اوكتاو و تنوع صدايي و جذابيت در نوع صداي زير و بم و تلفيق اين دو صدا اين ساز را به نوع خود منحصر به فرد كرده است. استفاده از طراحي متفاوت در صفحه و كاسه ي ساز دوتنبوركاسه اي و ايجاد نمودن دو صداي متفاوت صداي زيركه در يك طرف ساز تعبيه شده با صفحه اي تقريبا ضخيمتر و چوبي فشرده و در ديگر طرف ساز استفاده از صفحه اي نازكتر به ايجاد صداي بم كمك نموده است. ساز دو تنبور كاسه اي در صنعت آلات موسيقي سهم بسزايي خواهد داشت.
در گذشته نوازندگان سه تار در هنگام نواختن اين ساز اصيل در اجراهاي موسيقيايي نياز به ايجاد صداي بم داشتند و براي رفع اين نياز از ساز هايي كه از صداي بم توليد ميكنند استفاده مي كر دند مانند ساز بربط در حاليكه ساز سه تار خود قابليت ايجاد اين صدا را با پنجه اصيل و حفظ اصالت اين ساز را دارا بود. استفاده از طراحي متفاوت در ساز دو ستاره و ايجاد نمودن دو صداي متفاوت صداي زير كه در يك طرف ساز تعبيه شده است با صفحه اي تقريبا ضخيم تر و در طرف ديگر ساز صفحه اي نازك تر و در قسمت زير خرك پاييني قسمتي كه با پوست در روي صفحه قرار گرفته است و به ايجاد صداي بم تر كمك نموده است. ساز دو سه تاره در صنعت آلات موسيقي سهم به سزايي خواهد داشت .
درگذشته نوازندگان در هنگام نواختن ساز سه تار و تنبور قابليت اجراي همزمان اين دوساز و اجراي پي در پي اين ساز به صورت ادامه همديگر را نداشتند و براي نوازندگي سه تار و تنبور به دونفر نوازنده نياز بود ولي در ساز شكرانه تلفيق دوساز تنبور و سه تار به نوازنده اين فرصت را خواهد داد كه با افزايش اكتاو در ساز تنبور و همزمان در ساز سه تار و ايجاد دوساز در يك ساز و تلفيقي بسيار زيبا در ساز تنبور و سه تار را دريك ساز داشته باشد. استفاده از طراحي متفاوت دوساز در يك ساز و افزايش اكتاو و فركانس هاي صوتي و حمل و نقل آسان و همراهي دوساز تنبور و سه تار كه به خودي خود در سطح موسيقايي پيشرفت و ارتقائي خاص در بخش موسيقي سنتي و محلي ايران زمين را در پي خواهد داشت. ساز شكرانه در صنعت آلات موسيقي سهم به سزايي خواهد داشت.
درگذشته نوازندگان در هنگام نواختن ساز دوتار و ديوان قابليت اجراي همزمان اين دو ساز واجراي پي درپي آنها به صورت همنوازي وگفتگوي موسيقايي را نداشتند و براي نوازندگان دو تار وديوان همزمان به دونفر نوازنده نياز بود ولي درساز دوتار و ديوان تلفيق اين دو ساز به نوازنده اين فرصت را خواهد داد كه با تلفيق دو ساز در يك ساز تركيبي دلنشين وجامع را به گونه اي متفاوت و زيبا از لحاظ موسيقايي به مخاطبين اراءه كندوالبته اين ساز به گونه اي تلفيق شده كه از لحاظ فركانسهاي صوتي هيچ آسيبي نديده و سازها همان كاسه اي شكله خود را حفظ نموده و همچنان صدايي كه اصيل وكامل ميباشد را ايجاد ميكندوديگر اينكه سهولت حمل نقل دوساز با حجمي كمتر نيز براي نوازندگان بسيار قابل اهميت ميباشد. استفاده از طراحي متفاوت دوساز در يك ساز و افزايش اكتاو و فركانس هاي صوتي و حمل و نقل آسان و همراهي دوساز دوتار و ديوان كه به خودي خود در سطح موسيقايي پيشرفت و ارتقائي خاص در بخش موسيقي سنتي و محلي ايران زمين را در پي خواهد داشت. از دوتار و ديوان در صنعت آلات موسيقي سهم به سزايي خواهد داشت.
درگذشته نوازندگان در هنگام نواختن ساز سه تار و دوتار قابليت اجراي همزمان اين دوساز و اجراي پي در پي اين ساز به صورت ادامه همديگر را نداشتند و براي نوازندگي سه تار و دوتار به دونفر نوازنده نياز بود ولي در ساز دوتار و سه تار تلفيق دوساز دوتار و سه تار به نوازنده اين فرصت را خواهد داد كه با افزايش اكتاو در ساز دوتار و همزمان در ساز سه تار و ايجاد دوساز در يك ساز و تلفيقي بسيار زيبا در ساز دوتار و سه تار را دريك ساز داشته باشد. به گونه اي ساز دوتار و سه تار تلفيق شده كه از لحاظ فركانس هاي صوتي هيچ آسيبي نديده و سازها ,كاسه اي شكل خود را حفظ نموده و همچنان صدايي كه اصيل و كامل باشد را ايجاد ميكنند و به راحتي كوكهاي مختلف و پي در پي را نوازنده ميتواند در يك ساز داشته باشد و نيزبراي نوازندگان همل و نقل همواره مشكل ساز بوده است لذا تلفيق دوساز باحجمي كمتر اين مشكلات را حل نموده است. ساز دوتار و سه تار در صنعت آلات موسيقي سهم به سزايي خواهد داشت.
درگذشته نوازندگان در هنگام نواختن ساز دوتار درانواع مختلف شمال وشرق خراسان ومازندران ودوتار تركمن وغيره قابليت اجراي همزمان اين ساز واجراي پي درپي اين ساز به صورت همنوازي وگفتگوي موسيقايي را نداشتندوبراي نوازندگي دو تارهاي مختلف همزمان به دونفرنوازنده نياز بود ولي درساز دودوتار و تلفيق اين دو ساز به نوازنده اين فرصت را خواهد داد كه با تلفيق دو ساز در يك ساز تركيبي دلنشين وجامع را به گونه اي متفاوت و زيبا با سبكها وكوكها وانواع پرده بنديهاي مختلف خراسان ويا مازندان ويا تركمن, از لحاظ موسيقايي به مخاطبين اراءه كندوالبته اين ساز به گونه اي تلفيق شده كه از لحاظ فركانسهاي صوتي هيچ آسيبي نديده و سازها همان كاسه اي شكله خود را حفظ نموده و همچنان صدايي كه اصيل وكامل ميباشد را ايجاد ميكندوديگر اينكه سهولت حمل نقل دوساز با حجمي كمتر نيز براي نوازندگان بسيار قابل اهميت ميباشد.
درگذشته نوازندگان در هنگام نواختن ساز تنبور و ديوان قابليت اجراي همزمان اين دوساز و اجراي پي در پي اين ساز به صورت همنوازي و گفتگوي موسيقايي را نداشته اند و براي نوازندگي تنبور و ديوان همزمان به دونفر نوازنده نياز بود ولي در ساز ديوان و تنبور تلفيق دوساز ديوان و تنبور به نوازنده اين فرصت را خواهد داد كه با افزايش اكتاو در ساز تنبور و همزماني در سا زديوان و ايجاددوساز در يك ساز و تلفيقي بسيار زيبا در ساز ديوان و تنبور كه در اصل از يك خانواده بوده اند را داشته باشند.ساز ديوان و تنبور به گونه اي تلفيق شده اند كه از لحاظ موسيقايي و فركانس هاي صوتي هيچ اسيبي نديده و سازها, كاسه اي شكل خود را حفظ نموده و همچنان صدايي كه اصيل و كامل ميباشد را ايجاد ميكند و به راحتي كوك هاي مختلف و پي در پي را نوازنده ميتواند در يك ساز داشته باشد و نيز براي نوازندگان حمل و نقل همواره مشكل سازبوده است لذا تلفيق دوساز با حجمي كمتر اين مشكلات را حل نموده است. استفاده از طراحي متفاوت دوساز در يك ساز و افزايش اكتاو و فركانس هاي صوتي و حمل و نقل آسان و همراهي دوساز تنبور و ديوان كه به خودي خود در سطح موسيقايي پيشرفت و ارتقائي خاص در بخش موسيقي سنتي و محلي ايران زمين را در پي خواهد داشت. ساز ديوان و تنبور در صنعت آلات موسيقي سهم به سزايي خواهد داشت.
بي سيم اقتضايي با قابليت مالتي هاپ
صفحه مطالعه ابزار است، كه شرايط استاندارد مطالعه را براي كاربر فراهم مي سازد. اين وسيله با قابليت هايي كه در آن پيش بيني شده است، مي تواند از بروز ناهنجاري هاي جسمي، ناشي از مطالعه پيشگيري نمايد. صفحه مطالعه در چهار جهت اصلي؛ چپ, راست، بالا و پايين قابل تنظيم است و مي توان آنرا متناسب با نگاه كاربر به راحتي تنظيم نمود. اين كار به وسيله اهرمي كه در كنار صفحه قرار دارد، انجام مي شود. صفحه مطالعه قابل تنظيم براي كتابهايي در اندازه هاي مختلف مي باشد. لبه صفحه مطالعه به گونه اي طراحي شده كه از ورق خوردن كتاب در حين مطالعه جلوگيري مي كند. پايه صفحه مطالعه بصورت تلسكوبي طراحي شده و متناسب با ارتفاع مورد نياز تنظيم مي شود. پايه بر روي صفحه اي سوار است كه به شكل مناسبي تعادل آن را حفظ مي كند. كليه قسمت هاي اين دستگاه قابل تفكيك بوده و دوباره به راحتي مونتاژ مي شود. فضاي كمي اشغال نموده و به راحتي قابل حمل مي باشد. براي ساخت اين دستگاه مي توان از موادي چون پلاستيك، آلومينيوم و يا چوب استفاده نمود. دستگاه مي تواند به صورت مكانيكي و يا كاملا اتوماتيك ساخته شود به گونه اي كه براي افراد ناتوان و معلول قابل استفاده باشد. با نصب لامپ مناسب، مي توان نور استاندارد مطالعه را تامين نمود. انرزي مورد نياز دستگاه را مي توان با استفاده از يك باطري قابل شارژ تامين نمود.
عنوان: فك استوانه¬اي تعيين مقاومت كششي فك استوانه¬اي تعيين مقاومت كششي در زمينه¬هاي مكانيك، عمران، مهندسي مواد، مهندسي آب، زيست مهندسي، منابع طبيعي و صنايع چوب كاربرد دارد. براي تعيين مقاومت كششي مواد نرم ( مانند ريشه درختان) جهت كاربرد¬هاي مهندسي، ممكن است از دستگاه¬هاي مختلف تعيين مقاومت كششي مانند دستگاه اينسترون4486 استفاده شود. اما در تعيين مقاومت كششي انتخاب نوع فك از اهميت زيادي برخوردار است. بيش¬تر فك¬ها موجود براي تعيين مقاومت اجسام سخت مانند فلزات مناسب بوده و استفاده از آنها در تعيين مقاومت كششي ريشه¬ها سبب لهيدگي و ليز خوردن آنها در بين فك¬ها مي¬شود. اين پديده سبب ايجاد خطا در نتايج آزمايش و افزايش هزينه¬ها با افزايش تعداد آزمايش براي كسب نتيجه مطلوب، خواهد شد. براي رفع اين مشكل فك استوانه¬اي تعيين مقاومت كششي ريشه پيشنهاد شده است. اين فك با توزيع مناسب نيروي جانبي نگه¬دارنده ريشه از لهيدگي و ليز خوردن ريشه در هنگام آزمايش جلوگيري مي¬كند. اين فك مي¬تواند براي تعيين مقاومت كششي ديگر اجسام نرم نيز مورد استفاده قرار گيرد.
موارد یافت شده: 27